Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021

Στέλλα Πετρίδου | εικοστή ένατη συνέντευξη (Polis magazino)


Ηλεκτρονικό περιοδικό «Polis magazino»
Κυριακή, 14-03-2021
Δημοσιευμένη εδώ

Εγκλεισμός στο σπίτι. Πως διαχειρίζεστε το χρόνο σας; Ποια συναισθήματα σας διακατέχουν; 

Παρόλο που ως λιμενικός εργάζομαι κανονικά (άρα κυκλοφορώ), οφείλω να ομολογήσω πως όλη αυτή η κατάσταση, του καταναγκαστικού εγκλεισμού, τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας στο σπίτι με έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό, όπως φυσικά επηρεάζει και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς μου. Δεν είναι εύκολο να πρέπει να απαρνηθώ τα θέλω μου για άγνωστο χρονικό διάστημα και μάλιστα υπό το φόβο του θανάτου. Είναι κάτι πρωτόγνωρο για την εποχή μου και σίγουρα θα μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη μου όσα χρόνια κι αν περάσουν. Ωστόσο, αισιοδοξώ σε καλύτερες μέρες και για το λόγο αυτό προσέχω όσο το δυνατόν περισσότερο, τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και προστασίας από τον κορονοϊό. Όταν δεν δουλεύω, εννοείται πως ασχολούμαι με τις δουλείες του σπιτιού, φροντίζω τα παιδιά μου, διαβάζω και φυσικά γράφω.

Ακούμε συνεχώς για Βία. Ενδοοικογενειακή, εργασιακή, αθλητική, καλλιτεχνική… Εντυπωσιάζεστε από το συμβάν ή από τους πρωταγωνιστές; Εσείς έχετε υποστεί κάποια μορφή βίας; 

Δυστυχώς, σε μια κοινωνία όπου το μέτρο έχει χαθεί από τις ζωές των ανθρώπων, η άσκηση βίας είναι αναπόφευκτη σε αρκετούς από αυτούς, μιας και δεν τιμωρείται όπως θα έπρεπε. Δεν με εκπλήσσει η εμφάνισή της ως συμβάν, καθώς κατά περιόδους παρατηρείται σχεδόν παντού, εννοώ σε πολλούς τομείς και με διαφορετικούς τρόπους. Όμως με εξοργίζει κάθε φορά να ακούω γι’ αυτήν, καθώς τη θεωρώ ανεπίτρεπτη και εγκληματική. Προσωπικά δεν έχω υποστεί κάποια μορφή βίας. Αυτό, όμως, που θέλω με σθένος να καταθέσω είναι πως πρέπει οι άνθρωποι να βρίσκουν τη δύναμη και να ομολογούν την εκδήλωσή της όταν την υφίστανται, να την πολεμούν και να αναμετρούνται μαζί της χωρίς φόβο, προκειμένου να εξασφαλίσουν σύντομα την ψυχική τους λύτρωση (αν και δεν πιστεύω πως ένα τέτοιο γεγονός μπορεί να διαγραφεί παντελώς από τη μνήμη του θύματος).

Πιστεύετε στην αποτελεσματικότητα του εμβολίου; Θα εμβολιαστείτε όταν έρθει η ώρα;

Έχω ήδη κάνει και τις δύο δόσεις του εμβολίου, λόγω επαγγέλματος. Ήμουν και είμαι θετική στον εμβολιασμό όλων των ανθρώπων. Πρέπει να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας με οποιονδήποτε τρόπο και ο εμβολιασμός είναι ένας από τους τρόπους αυτούς. Το αν είναι αποτελεσματικός ή όχι θα το δείξει ο χρόνος. Ας είμαστε αισιόδοξοι.

Έχετε στερηθεί κάτι από τον εγκλεισμό σας στο σπίτι και εάν ναι, πως το αντιμετωπίσατε;

Όλοι οι άνθρωποι στερούμαστε από αυτή την κατάσταση. Το πιο βασικό είναι η ελευθερία μας. Αν, όμως, αυτό συμβαίνει για το καλό μας, για την προστασία τη δική μας και των συνανθρώπων μας, τότε πρέπει να υπομείνουμε τον εγκλεισμό και να μην γκρινιάζουμε. Θα περάσει, εύχομαι, σύντομα και θα πάμε παρακάτω.

Τηλεργασία και Αναστολή εργασιακών συμβάσεων. Τι πιστεύετε ότι θα συμβεί την επόμενη ημέρα του απεγκλωβισμού μας στον εργασιακό χώρο;

Εγώ δουλεύω, όπως σας είπα, κανονικά, πηγαίνοντας καθημερινά στο χώρο εργασίας μου και προσπαθώντας να τηρώ όλα τα μέτρα προστασίας. Γνωρίζω, όμως, ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι, όσοι δεν βρίσκονται σε αναστολή εργασίας, εργάζονται από το σπίτι τους διαδικτυακά. Σίγουρα η κατάσταση αυτή έχει φθείρει την ψυχολογία όλων και, φυσικά, οικονομικά τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η επόμενη ημέρα θα είναι πολύ δύσκολη για όλους μας, όμως θα τα καταφέρουμε, γιατί πολύ απλά δε μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Ίσως με δυσκολία και με μεγάλη προσπάθεια, όμως δε θα μείνουμε άπραγοι. Πρέπει να παλέψουμε για να επιβιώσουμε και θα το κάνουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου