Τρίτη 4 Μαΐου 2021

Στέλλα Πετρίδου: Αύγουστος, ποίηση σε μορφή τάνκα

 


Την Άνοιξη, πια,

το ξέρω η ελπίδα

θε να με νιώσει.

Ευχή μου, εσύ να ξαναρθείς,

χαρά ψυχής να φέρεις.

 **

Εκεί στην άμμο,

που πλάγιαζε η στιγμή μας,

θα σε προσμένω,

έρωτα να γιομίσεις

και ζωή τη σιωπή μας.

 **

Να βγεις σαν ήλιος,

στα μάτια να ζεστάνεις

το ταξίδι μας.

Φλόγα, να με τυλίξεις,

ποτέ να μη σε χάσω.

** 

Κι από τη φλόγα

με μιας να ξεφλουδίσω.

Πόνο μη νιώσω,

φωτιά μου εσύ και πάθος,

ποτέ ξανά για σένα.

 **

Χορό να στήσω

στα μισά της χαραυγής,

πεπρωμένο μου.

Κι η μέρα να γλυκάνει

καλοκαίρι σαν πρώτα.

 **

Πρώτη μου σκέψη,

μεθυσμένη αλήθεια,

μοιραίο ψέμα,

μίλια μακριά κι αν λείπεις,

στην καρδιά μου φωλιάζεις.




Στέλλα Πετρίδου
Ποιήματα από τη συλλογή της "Αύγουστος", Ποίηση σε μορφή τάνκα" Εκδόσεις "άλφα πι"
Σελ. 38
ISBN: 9789606320606


Περιγραφή βιβλίου:

Μία πολύ παλιά μορφή ιαπωνικής ποίησης είναι τα τάνκα. Κάθε τάνκα ολοκληρώνεται σε μόλις τριάντα ένα συλλαβές. Στην επίσημη μορφή τους απαρτίζονται από πέντε στίχους των πέντε, επτά, πέντε, επτά κι επτά συλλαβών αντίστοιχα.
Τα τάνκα είναι προγενέστερα των χαϊκού και μεταγενέστερα των γουάκα. Όπως και τα χαϊκού, έτσι και τα τάνκα αποτυπώνουν σχεδόν επιγραμματικά το περιεχόμενό της θεματολογίας τους.
Στην ποιητική συλλογή «Αύγουστος» της Στέλλας Πετρίδου η θεματολογία των εκατό συνολικά τάνκα αφορά τον έρωτα που παρήλθε οριστικά αφήνοντας μια πικρή γεύση στο παρόν και προκαλώντας ανάμεικτα συναισθήματα πόνου, νοσταλγίας, μοναξιάς, αλλά και ελπίδας για μια πιθανή μελλοντική του αναθέρμανση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου