Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

Στέλλα Πετρίδου | όγδοη συνέντευξη (thematofylakes.gr)

Λογοτεχνικό Διαδικτυακό Site «ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΛΟΓΩ ΤΕΧΝΩΝ»
Πέμπτη, 29-03-2018
Ρωτάει ο Δημήτρης Μπονόβας
Δημοσιευμένη εδώ

Συγγραφέας, ποιήτρια, τραγουδοποιός… κι εγώ ακόμα προσπαθώ να καταλάβω τι από τα τρία κάνει καλύτερα. Μάλλον και τα τρία εξίσου.

Στέλλα Πετρίδου σήμερα. Τι λέτε, πάμε να τη γνωρίσουμε;



Συνέντευξη

Τι είναι εκείνο που σε ωθεί να γράφεις;

Σ.Π.: Η ανάγκη. Κανείς δε γράφει απλά για να γράψει. Είναι εσωτερική η ανάγκη αυτή που με ωθεί τις περισσότερες φορές να μουτζουρώνω το χαρτί με συναισθήματα. Είναι η ανάγκη της εσωτερικής φωνής της ψυχής μου, που κραυγάζει όταν μένει κλειδωμένη για πολύ στο σκοτάδι και που σε ανύποπτες στιγμές ζητά την πένα μου για να βγει έξω στην επιφάνεια και να ελευθερωθεί.  Και φυσικά το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας φανερώνει πάντοτε μια μεγάλη αλήθεια, την αλήθεια αυτή που αποτυπώνεται μέσα από τις λέξεις.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για εσένα να καταφέρεις να “εκφράσεις” τη σκέψη σου;

Σ.Π.: Η έκφραση της σκέψης για μένα και φαντάζομαι για τους περισσότερους συγγραφείς, κρύβει μέσα της πόνο ψυχής, καθώς αποτελεί το ξεγύμνωμά της μπρος στην αλήθεια. Επομένως αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση η όλη διαδικασία. Ανεξαρτήτως αν περιορίζεται ή όχι μέσα σε αυστηρά καλούπια μιας κάποιας στιχουργικής, δεν παύει ποτέ της να συνταράσσει το είναι μου και να με αναστατώνει τη στιγμή της δημιουργίας. Όσο περισσότερο με αναστατώνει, τόσο περισσότερο αληθινή είναι. Κι όσο περισσότερο αληθινή είναι, τόσο πιο πολύ με πονάει. Κι όσο πιο πολύ με πονάει, τόσο πιο μακριά με ταξιδεύει. Κι όταν ταξιδεύω μακριά, τότε πια μπορώ ως δημιουργός να καταλάβω για το αν εξέφρασα σωστά τη σκέψη μου ή όχι. Σε γενικές γραμμές θα έλεγα πως αφιερώνω αρκετές ώρες για να αποτυπώσω σωστά τη σκέψη μου, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που θεώρησα το αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας ανεπιτυχές.

Ποιες οι επιρροές σου;

Σ.Π.: Ο έρωτας, η αληθινή αγάπη, η μοναξιά και κυρίως η θάλασσα.

Ποια θεματολογία κρατεί τον κυρίαρχο ρόλο στα έργα σου; Συναίσθημα ή λογική και γιατί;

Σ.Π.: Βασικός πρωταγωνιστής στα έργα μου είναι πάντοτε το συναίσθημα. Ίσως γιατί πιστεύω πως μόνο με το συναίσθημα μπορώ, ως δημιουργός, να παρασύρω τον αναγνώστη μου στη δική μου εσωτερική αλήθεια, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του από την αρχή ως το τέλος της συγγραφικής μου διαδρομής.

Ανέφερε τρεις χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σου για τους οποίους είσαι υπερήφανη και τρεις για τους οποίους όχι.

Σ.Π.: Είμαι συναισθηματική, πεισματάρα και τελειομανής. Κι αυτοί είναι τρεις χαρακτηρισμοί για τον εαυτό μου για τους οποίους χαίρομαι και νευριάζω ταυτόχρονα.

Ο χειρότερος εφιάλτης που φοβάσαι για την καριέρα σου και το ομορφότερο όνειρο που έχει πραγματοποιηθεί ή προσδοκάς για το μέλλον;

Σ.Π.: Ο χειρότερος  εφιάλτης για την καριέρα μου είναι πως θα ξυπνήσω μια μέρα και θα αδυνατώ να ταξιδεύω στο χαρτί τη σκέψη μου. Το ομορφότερο όνειρο που έχει πραγματοποιηθεί είναι πως κατά καιρούς ακούω στο ραδιόφωνο τα τραγούδια μου και συγκινούμαι. Εύχομαι αυτό το όνειρο να διαρκέσει για πάντα.

Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης, στην Ελλάδα του 2018, μπορεί να βιοπορίζεται από την τέχνη του;

Σ.Π.: Προσωπικά, όχι. Κι όποιος το έχει καταφέρει, πραγματικά είναι αξιοθαύμαστος.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι -στον τομέα της τέχνης γενικότερα- τι θα ήταν αυτό;

Σ.Π.:  Θα έδινα χώρο και χρόνο στους δημιουργούς για να εκφράσουν ελεύθερα την τέχνη τους, όποια κι αν είναι αυτή. Δυστυχώς στις μέρες μας κι ο χώρος, αλλά κι ο χρόνος έχει καταντήσει πολυτέλεια και προνόμιο για τους λίγους.

Όλο και νέοι επίδοξοι καλλιτέχνες εμφανίζονται στον ορίζοντα. Αν έπρεπε να τους δώσεις μια συμβουλή, ποια θα ήταν;

Σ.Π.: Να έχουν εμπιστοσύνη αρχικά στον εαυτό τους κι έπειτα να κυνηγούν το όνειρό τους, πατώντας γερά στα δικά τους πόδια και μόνο. Δυστυχώς δεν υπάρχουν οι καλές νεράιδες με τα μαγικά τους ραβδιά, που μπορούν μέσα σε μια στιγμή κι ως εκ θαύματος να χαρίσουν στον άνθρωπο την επιτυχία. Η καταξίωση προϋποθέτει επιμονή, υπομονή, ταπεινότητα κι έναν διαρκές προσωπικό αγώνα με στόχο την επίτευξή της.

Τι να περιμένουμε από εσένα στο μέλλον;

Σ.Π.: Έχω ήδη ολοκληρώσει το πρώτο μου μυθιστόρημα, το οποίο και προσδοκώ αυτή ή την επόμενη χρονιά να κυκλοφορήσει και επίσημα στα βιβλιοπωλεία. Επίσης ετοιμάζω τη νέα μου ποιητική συλλογή με θέμα της τον έρωτα, που εύχομαι να κυκλοφορήσει το προσεχές φθινόπωρο και η οποία θα συνοδεύεται κι αυτή με ψηφιακό δίσκο που θα περιλαμβάνει αρκετά νέα ερωτικά μου τραγούδια.

Στέλλα, σε ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που μας διέθεσες και σου ευχόμαστε ολόψυχα κάθε επιτυχία στο έργο σου!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου