Κυριακή 28 Απριλίου 2024

Στέλλα Πετρίδου: Η επίσκεψή μου στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ξένων Γλωσσών της Ουγγαρίας


Πρόσφατα, κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στη Βουδαπέστη, ως Ελληνίδα ποιήτρια που τιμήθηκα από μια ξένη χώρα λίγους μήνες πριν, πραγματοποίησα επίσκεψη στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ξένων Γλωσσών (ΟΙΚ) και επισκέφθηκα τις εκθέσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ουγγαρίας.

Στις 19 Απριλίου, λοιπόν, επισκέφθηκα την Εθνική Βιβλιοθήκη Ξένων Γλωσσών (ΟΙΚ), όπου ο Διευθυντής της κ. István Horváth και η κα. Alexandra Pancsosz, επικεφαλής του Εθνικού Τμήματος Προμήθειας Εγγράφων, με συνόδευσαν και με ξενάγησαν σε όλη τη βιβλιοθήκη. Μεταξύ άλλων γνώρισα τη συλλογή της ΟΙΚ, ειδικά το ελληνικό τμήμα. Έπειτα, δέχτηκα ζεστό καλωσόρισμα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ουγγαρίας, καθώς έγινα δεκτή από την κα. Judit Gerencsér, Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια και τον κ. Zoltán Lewalt-Jezierski, Γενικό Γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησής μου στο κτίριο της Βιβλιοθήκης, επισκέφθηκα τη μόνιμη έκθεση με τίτλο Essence και την αίθουσα Vershaza, καθώς και την τελευταία έκθεση της Εθνικής Βιβλιοθήκης, με τίτλο Πρόσωπα του Χρόνου.

Η γνωριμία μου με τους εκπροσώπους της Εθνικής Βιβλιοθήκης Ξένων Γλωσσών της Ουγγαρίας ξεκίνησε πέρυσι, όταν η ΟΙΚ προκήρυξε διαγωνισμό για μη πιστοποιημένους μεταφραστές με ανεξάρτητο μεταφραστικό έργο. Η κριτική επιτροπή περίμενε την ουγγρική μετάφραση του ποιήματός μου "Άστεγος" (Astegosz) από τους υποψήφιους. Και ο 18ος διαγωνισμός μετάφρασης, που είχε προκηρυχθεί τον Αύγουστο του 2023, έκλεισε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η κριτική επιτροπή απένειμε τρία βραβεία και ένα ειδικό βραβείο ανάμεσα σε πολλές συμμετοχές. Λόγω της απόστασης από τη χώρα μου, χαιρέτησα τότε την εκδήλωση απονομής βραβείων και τους νικητές με ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα (τελετή απονομής βραβείων, 22 Σεπτεμβρίου 2023). Ως αντίδωρο γι' αυτή την ξεχωριστή τιμή για μένα, απέστειλα στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ξένων Γλωσσών αντίτυπα των έργων μου που έχουν δημοσιευθεί μέχρι τώρα, καθώς και της τελευταίας ανθολογίας της Ένωσης Λογοτεχνών Αιγαίου (στην οποία διατελώ Πρόεδρος από την ίδρυσή της), τα οποία εκθέτονται σε ξεχωριστό ράφι προς δανεισμό.

Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου την Εθνική Βιβλιοθήκη Ουγγαρίας και την Εθνική Βιβλιοθήκη Ξένων Γλωσσών της Ουγγαρίας για την εγκάρδια υποδοχή που μου επιφύλαξαν, καθώς και τη ζεστή τους φιλοξενία. Η λογοτεχνία ανέκαθεν ένωνε τις ψυχές των ανθρώπων και τις δυνάμωνε. Αυτό απέδειξε κι αυτή τη φορά και είμαι πραγματικά ευγνώμων για το δώρο που πρόσφερε και σε μένα. Γνώρισα πολλά, έμαθα πολλά και χάρη στη συμβολή των ανθρώπων που εκπροσωπούν τα γράμματα και τον πολιτισμό αυτής της χώρας επιστρέφω γεμάτη εμπειρίες και γεμάτη χαμόγελα. Δεσμεύομαι να ανταποδώσω στο μέγιστο τη φιλοξενία τους με την πρώτη ευκαιρία και να συνδράμω τα μέγιστα για ένα νέο βήμα συνεργασίας που είμαι βέβαιη ότι θα έρθει!

Στέλλα Πετρίδου
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου