Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Στέλλα Πετρίδου | Συνέντευξη τεσσαρακοστή πέμπτη (τοβιβλίο.net)


Περιοδικό: «tovivlio.net»
Τετάρτη, 04-05-2022
Δημοσιευμένη εδώ
Συντάκτης ο: Θεόφιλος Γιαννόπουλος


Το είδος γραφής που υπηρετείς σε εκφράζει απόλυτα; Θα μπορούσες να πειραματιστείς γράφοντας κάτι διαφορετικό, κι αν ναι, τι θα ήθελες να δοκιμάσεις;

Με εκφράζει απόλυτα η ποίηση. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που μέχρι τώρα έχουν κυκλοφορήσει έντεκα ποιητικές μου συλλογές. Δεν κρύβω όμως την αγάπη μου και για το μυθιστόρημα. Μου αρέσουν οι μεγάλες ιστορίες, εκείνες που κρύβουν μπόλικη πλοκή και κρατούν τον αναγνώστη σε μια διαρκή εγρήγορση. Για το λόγο αυτό έχω εκδώσει ήδη ένα μυθιστόρημα, αρκετά πολυσέλιδο, και πριν λίγες μέρες ολοκλήρωσα τη συγγραφή κι ενός δεύτερου, που θέλω να ελπίζω πως κάποια στιγμή, θα βρει κι αυτό το δρόμο της έκδοσης. Βέβαια, υπάρχουν κι άλλα είδη λογοτεχνίας που μου αρέσουν πολύ. Ένα από αυτά είναι το παραμύθι. Αρκετές φορές σκέφτηκα να γράψω ή έστω να πειραματιστώ με τη συγγραφή ενός παραμυθιού, ωστόσο δεν το τόλμησα, γιατί φοβήθηκα στην πορεία πως δε θα καταφέρω να το γράψω τόσο καλά όσο θα το ήθελα. Το θεωρώ αρκετά απαιτητικό είδος λογοτεχνίας και γι’ αυτό φοβάμαι προς στιγμήν να καταπιαστώ μαζί του. Ίσως, βέβαια, στο μέλλον το τολμήσω.

Ποια θεωρείς την πιο ξεχωριστή στιγμή στη λογοτεχνική σου διαδρομή ως τώρα;

Αναμφίβολα, η στιγμή που έπιασα στα χέρια μου την πρώτη μου ποιητική συλλογή, η οποία ήταν και το πρώτο μου βιβλίο. Η αναγραφή του ονόματός μου στο εξώφυλλό της ήταν αρκετή για να με κάνει να συγκινηθώ και να χαρώ ταυτόχρονα υπερβολικά πολύ. Τότε ναι, ένιωσα πως απέκτησα κι επίσημα πια, τον τίτλο της δημιουργού.

Για ποια λογοτεχνική εμπειρία αγωνίζεσαι την οποία και προσδοκάς να ζήσεις στο μέλλον;

Ως δημιουργός είμαι αρκετά ανήσυχο πνεύμα. Κάθε φορά θέτω στόχους στον εαυτό μου, τους οποίους προσπαθώ να φέρω εις πέρας επιτυχώς. Και κάθε φορά που τους πετυχαίνω αυτούς τους στόχους, θέτω καινούργιους για τη συνέχεια της πορείας μου, ακόμα πιο μεγάλους και πάει λέγοντας. Οπότε, για τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που με ρωτάτε, θα σας πω ότι αγωνίστηκα υπερβολικά πολύ για να ολοκληρώσω το δεύτερό μου μυθιστόρημα και προσδοκώ πλέον να το δω κι επίσημα τυπωμένο. Κι από τα βάθη της καρδιάς μου εύχομαι όταν θα γίνει αυτό, να αγαπηθεί πολύ από το αναγνωστικό κοινό, όπως αγάπησα εγώ την ιστορία του από την πρώτη στιγμή που την εμπνεύστηκα και θέλησα να την αποτυπώσω στο χαρτί.

Ποια είναι η γνώμη σου για τους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς;

Είμαι υπέρ των λογοτεχνικών διαγωνισμών και δε σας κρύβω ότι έχω συμμετάσχει δεκάδες φορές στο παρελθόν σε πολλούς από αυτούς. Θεωρώ ότι η αξία τους έγκειται στο γεγονός ότι δίνουν τη δυνατότητα στους δημιουργούς από όπου κι αν βρίσκονται να επικοινωνήσουν το έργο τους, ανεξάρτητα αν αυτό θα κερδίσει κάποιο βραβείο ή όχι.

Υπήρξε ποτέ στιγμή που θέλησες να παρατήσεις την ενασχόλησή σου με την συγγραφή; Αν ναι, γιατί;

Γράφω, γιατί αυτό με κάνει ελεύθερο άνθρωπο. Όταν θα πάψω να γράφω, τότε αυτομάτως θα έχω απαρνηθεί την ελευθερία μου. Φυσικά, αυτό είναι κάτι που δεν το θέλω. Επομένως, σας απαντώ πως όχι, δεν σκέφτηκα ποτέ μου να παρατήσω την ενασχόλησή μου με τη συγγραφή.

Ποια πιστεύεις πως θα έπρεπε να είναι η τιμή του τελευταίου σου βιβλίου;

Την τιμή του βιβλίου μου την ορίζει κάθε φορά ο εκδοτικός οίκος. Προσωπικά δε με απασχόλησε ποτέ το ζήτημα αυτό, καθώς είναι κάτι που γενικότερα θεωρώ πως δεν πρέπει να απασχολεί το ανήσυχο πνεύμα ενός δημιουργού. Εξάλλου, άλλος είναι ο σκοπός του δημιουργού κι όχι αυτός. Να παράγει έργο κι όχι να το εμπορεύεται. Παρ’ όλα αυτά, σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι τα βιβλία μου, συμπεριλαμβανομένου και του τελευταίου, από οικονομικής άποψης είναι προσιτά στο αναγνωστικό κοινό και εννοείται πως έτσι θέλω να είναι και στο μέλλον. Το γεγονός πως τα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία κάνουν και περαιτέρω έκπτωση στην ήδη υπάρχουσα τιμή τους με χαροποιεί περισσότερο, γιατί με τον τρόπο αυτό δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους που δυσκολεύονται οικονομικά να έχουν έναν λόγο παραπάνω για να τα αγοράσουν, χωρίς να πιεστούν ιδιαίτερα.

Γιατί γράφεις;

Για να νιώθω ζωντανή, αληθινή κι ελεύθερη.

Τι είναι για εσένα οι αναγνώστες; Πελάτες, κριτές ή συμβουλάτορες;

Συνοδοιπόροι στο ταξίδι που ετοίμασα εγώ για όλους μας. Τίποτα από τα παραπάνω.

Τι εικόνα πιστεύεις πως έχουν για εσένα οι αναγνώστες; Ισχύει;

Πιστεύω ότι λόγω της συχνής έκδοσης βιβλίων μου τα τελευταία χρόνια με θεωρούν μια ακούραστη δημιουργό, που δε σταματά ποτέ της να γράφει. Εννοείται πως δεν ισχύει αυτό. Έχω κι εγώ διαστήματα παύσης στη ζωή μου, στα οποία προσπαθώ να ξεκουράζομαι και σωματικά και πνευματικά, ώστε να μπορώ έπειτα να ονειρεύομαι και να προγραμματίζω τα επόμενα συγγραφικά μου βήματα.

Ο χειρότερος εφιάλτης που φοβάσαι για την καριέρα σου και το ομορφότερο όνειρό που σου έχει πραγματοποιηθεί ή προσδοκάς να συμβεί στο μέλλον;

Ο χειρότερος εφιάλτης μου: Να μου απαγορεύσουν για τον οποιονδήποτε λόγο την έκδοση των πονημάτων μου.

Το ομορφότερο όνειρό μου: Να διαβαστεί το έργο μου από περισσότερους αναγνώστες, να μεταφραστεί και να κυκλοφορήσει στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου