Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Στέλλα Πετρίδου | εικοστή τέταρτη συνέντευξη (nightmare8919.wordpress.com)


Ηλεκτρονικό περιοδικό «nightmare8919.wordpress.com»
Σάββατο, 26-12-2020
Δημοσιευμένη εδώ
Δημοσιογράφος η ομότεχνη: Νίκη Μουσούλη

Στέλλα, καλώς ήρθες! Πες μας κάποια πράγματα για εσένα, ώστε να σε μάθει καλύτερα το αναγνωστικό κοινό.

Στέλλα Πετρίδου: Καλώς σε βρήκα, Νίκη μου! Είμαι ένας άνθρωπος που λατρεύει την ποίηση και τη μουσική και για το λόγο αυτό αποφάσισα από μικρή σχετικά ηλικία να συνδυάσω αυτές τις δύο αγάπες μου και να τις κάνω τρόπο ζωής. Έχω γράψει μέχρι τώρα εννέα ποιητικές συλλογές, ένα μυθιστόρημα και έχω κυκλοφορήσει σαράντα οκτώ τραγούδια. Έχω συνεργαστεί με πάρα πολλούς καλλιτέχνες, έχω συμμετάσχει σε τριάντα συλλογικά έργα και έχω βραβευθεί πάνω από εξήντα φορές σε πανελλήνιους και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.

Διαβάζεις και αν ναι, ποια λογοτεχνικά είδη επιλέγεις;

Στ.Π.: Διαβάζω πάρα πολύ και ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, καθώς ασχολούμαι και με την κριτική βιβλίων. Δεν επιλέγω συγκεκριμένα είδη, παρόλο που τρέφω ιδιαίτερη αδυναμία σε ορισμένα, καθώς, ο ρόλος ο οποίος έχω αναλάβει να φέρω εις πέρας, απαιτεί να καταπιάνομαι με οποιοδήποτε βιβλίο μου εμπιστεύεται είτε κάποιος μεμονωμένος συγγραφέας ή ποιητής είτε κάποιος εκδοτικός οίκος.

Προτιμάς Έλληνες ή ξένους συγγραφείς;

Στ.Π.: Προτιμώ Έλληνες. Θεωρώ ότι υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι Έλληνες λογοτέχνες που αξίζει να τους διαβάσουμε.

Η ενασχόληση σου με την συγγραφή πώς προέκυψε;

Στ.Π.: Εντελώς ξαφνικά, έπειτα από μια ανάγκη που ένιωσα στην παιδική μου ηλικία να αποτυπώσω το συναίσθημα της στιγμής επάνω στο χαρτί.

Τι σε εμπνέει γενικά; Πώς επιλέγεις τα θέματα σου;

Στ.Π.: Με εμπνέει η ίδια η ζωή, με ό,τι μέσα της περιλαμβάνει. Φυσικά, τα θέματά μου, όποια κι αν είναι αυτά, επιλέγω να τα συνδυάζω είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα με τον έρωτα, ο οποίος έχει την πρωτοκαθεδρία στα γραπτά μου. Συνήθως τα επιλέγω με βάση αυτά που έχω βιώσει η ίδια στην προσωπική ή επαγγελματική μου ζωή και για τα οποία μπορώ εκφέρω άποψη.

Ποιες είναι οι αγαπημένες σου λέξεις; Τις χρησιμοποιείς συχνά στο βιβλίο σου;

Στ.Π.: Αγάπη, έρωτας, σ’ αγαπώ. Αυτές οι λέξεις που μιλούν για τόσο όμορφα συναισθήματα συναντώνται συχνά στα ποιήματά μου, σε όλα τα βιβλία μου. Άλλωστε, σε μερικά βιβλία στολίζουν και τον τίτλο τους («Μίλα μου γι’ αγάπη», «Έρωτας είναι», «Η αγάπη μπορεί»). Φυσικά, στολίζουν και αρκετούς τίτλους και στίχους τραγουδιών μου.

Ποια η δύναμη των λέξεων στη νόηση του ποιητή;

Στ.Π.: Το όπλο του ποιητή είναι οι λέξεις. Με αυτές ταξιδεύει τον αναγνώστη, με αυτές συγκινεί, προβληματίζει, εμπνέει, επηρεάζει, καθοδηγεί, συμβουλεύει. Με αυτές δημιουργεί τον δικό του νοητό κόσμο, που άλλοτε είναι ευχάριστος και άλλοτε οδυνηρός. Η δύναμή τους,επομένως, είναι σημαντική και το μέγεθός αυτής είναι που χαρακτηρίζει ένα ποίημα μέτριο,καλό, πολύ καλό ή άριστο.

Κατά πόσο είναι εύκολο ένας συγγραφέας να γράφει για ένα διαφορετικό κόσμο όντας παρών σε μία δύσκολη ή απαιτητική καθημερινότητα αυτού εδώ;

Στ.Π.: Ο ποιητής δε γράφει για πράγματα που δε σχετίζονται με την πραγματικότητα. Αντιθέτως, εμπνέεται από αυτή και με το δικό του χαρακτηριστικό ύφος γράφει γι’ αυτήν, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα άκρως συμβολική, όπως ακριβώς επιβάλλεται να κάνει στα ποιήματά του.Βέβαια, ο αναγνώστης οφείλει να δει πίσω από τις λέξεις, να μεταφράσει το περιεχόμενό τους, για να εισπράξει στο τέλος το ακριβές μήνυμά του ποιητή, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν προσφέρεται ως μασημένη τροφή. 

«Έλα ξανά». Πες μου δύο λόγια για αυτό το βιβλίο. Τι σε ενέπνευσε στα ποιήματά σου;

Στ.Π.: Σ’ αυτή την ποιητική και μουσική συλλογή μου, η οποία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Βακχικόν», θέλησα να αναφερθώ στο συναίσθημα της μοναξιάς. Η μοναξιά, άλλοτε ως επιλογή, άλλοτε ως ανάγκη και άλλοτε ως κατάρα ή συνέπεια, έχει τη δύναμη να συντρίψει τον άνθρωπο, να τον εκμηδενίσει ή αντίθετα να τον ανακουφίσει, να τον προστατέψει και να τον ενδυναμώσει. Στα σαράντατέσσερα ποιήματα της συλλογής και στα δώδεκα μελοποιημένα θα νιώσει κανείς πως ο μόνος τρόπος για να βγει κάποιος κερδισμένος από τη μοναξιά, είναι να την κάνει φίλη του, ώστε να απορροφήσει όλα τα θετικά στοιχεία απ’ αυτήν, για να καταφέρει έπειτα να αναζητήσει την πραγματική ευτυχία στη συντροφικότητα. Στη συλλογή θα ακούσετε και ένα ορχηστικό τραγούδι που, παρότι κενό λέξεων, έχει τη δύναμη να νικήσει τη μοναξιά της μελωδίας και να οδηγήσει τον ακροατή σε έναν μαγικό κόσμο, γεμάτο αγάπη, έρωτα, επιθυμία.

Από την αρχή ήξερες ότι αυτός θα είναι ο τίτλος σου ή τον άλλαξες στην πορεία; 

Στ.Π.: Ο αρχικός τίτλος που είχα δώσει στο βιβλίο μου ήταν «Μοναξιά». Στην πορεία και όταν άκουσα μελοποιημένο ένα από τα τραγούδια που περιέχονται σ’ αυτό, το «Έλα ξανά», σε σύνθεση του αγαπημένου και πολύ ταλαντούχου Γιάννη Σκαρή και ερμηνεία της επίσης αγαπημένης και ταλαντούχας Διαμάντης Δαγιάση, αισθάνθηκα να διαπερνά το σώμα μου ένα ρίγος. Σχεδόν αμέσως αποφάσισα να αλλάξω το όνομα του τίτλου και να δώσω σ’ αυτόν ένα περισσότερο ελπιδοφόρο. Το «Έλα ξανά» περνάει στον αναγνώστη ένα μήνυμα ελπίδας. Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν με μια επιστροφή. Η μοναξιά να γίνει παρελθόν, ο φόβος να εκλείψει κι η ευτυχία να εδραιωθεί στις ψυχές όσων τόλμησαν να συγχωρήσουν και να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή τους για ν’ ανθίσει.

Διαβάζουμε μεταξύ άλλων στην περίληψη του βιβλίου σου ότι οι στίχοι σου «έρχονται να συντροφεύσουν αναγνώστες κι ακροατές, να τους ταξιδέψουν και να τους κάνουν να ονειρευτούν έναν κόσμο διαφορετικό, γεμάτο ελπίδα, αγάπη, φως κι ευτυχία.». Πώς επιτυγχάνεται ένα τέτοιο «πάντρεμα» όλων αυτών με το συναίσθημα της μοναξιάς;

Στ.Π.: Όπως είπα και προηγουμένως, η σωστή διαχείριση της περιόδου της μοναξιάς μπορεί να σταθεί σωτήρια για ένα μέλλον πλημμυρισμένο από συντροφικότητα κι αγάπη. Άλλωστε, αρκετές φορές αποτελεί αναγκαίο κακό η εμφάνισή της,προκειμένου να καταφέρει ο άνθρωπος να σκεφτεί καθαρά, να κάνει την αυτοκριτική του και να αποφασίσει τι είναι αυτό που πραγματικά επιζητεί για τον εαυτό του. Μόνο με θετική ματιά, λοιπόν, οφείλει να διαβάσει ο αναγνώστης τη συλλογή. Φυσικά και θα συγκινηθεί. Φυσικά και θα προβληματιστεί, θα θυμώσει και θα αγανακτήσει. Όμως, αν καταφέρει και σ’ όλη αυτή τη σκοτεινιά της ψυχής του δει το φως που προβάλλεται εμπρός του, τότε θα εκτιμήσει την αξία του και θα καταλάβει το πώς ακριβώς οφείλει να κινηθεί για να το κατακτήσει και να το κάνει κτήμα του παντοτινό. Το μήνυμα είναι ότι μπορεί να κατακτηθεί η ευτυχία, αρκεί να υπάρχει και η θέληση.

Πες μου λίγα λόγια, εκ των έσω, για το εκδοτικό σου σπίτι. Πώς είναι το κλίμα για έναν συγγραφέα στις εκδόσεις Βακχικόν;

Στ.Π.: Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με τις εκδόσεις «Βακχικόν». Η μέχρι τώρα συνεργασία μας μόνο θετικά συναισθήματα μου έχει προκαλέσει και αυτό είναι που με κάνει να χαίρομαι ακόμα περισσότερο. Οι εκδόσεις «Βακχικόν» έχουν παρουσιάσει αξιόλογα βιβλία στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό και πώς να μην καμαρώνω που ένα από αυτά πλέον είναι και το δικό μου. Ευχαριστώ από καρδιάς για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν και εύχομαι να καταφέρω να φανώ αντάξια των προσδοκιών τους.

Δώσε μας ένα στοιχείο για τα μελλοντικά σου σχέδια. Ετοιμάζεις κάτι;

Στ.Π.: Ένας δημιουργός δε σταματά να δημιουργεί ποτέ. Ήδη τα επόμενά μου βήματα είναι προμελετημένα και προγραμματισμένα για τη νέα χρονιά. Προς το παρόν, όμως, θέλω να δώσω τον χρόνο που χρειάζεται η μόλις λίγων ημερών συλλογή μου «Έλα ξανά» για να ταξιδέψει στο αναγνωστικό κοινό, να διαβαστεί, να ακουστεί και να αγαπηθεί.

Στέλλα μου, σε ευχαριστώ θερμά γι’ αυτή τη συνέντευξη και σου εύχομαι ολόψυχα το βιβλίο σου να αγαπηθεί και να ταξιδέψει στις καρδιές των αναγνωστών.

Στ.Π.: Εγώ σ’ευχαριστώ για την πρόσκληση να συνομιλήσω μαζί σου και να φιλοξενηθώ στον αξιόλογο λογοτεχνικό σου χώρο και σου εύχομαι με τη σειρά μου κάθε καλό, υγεία πάνω απ’ όλα, έμπνευση, χαρά και δημιουργικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου