Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

Στέλλα Πετρίδου | δέκατη συνέντευξη (Εφημερίδα «Πολίτης»)

Εφημερίδα «Πολίτης»
Τετάρτη, 20-02-2019
Δημοσιευμένη εδώ
Δημοσιογράφος: Γρηγορία Μαχαλιά


Η Στέλλα Πετρίδου μιλάει στον «π» για τη μεγάλη της αγάπη, την ποίηση
Το ένα βραβείο διαδέχεται το άλλο και οι διακρίσεις καλά κρατούν για την ποιήτρια και συγγραφέα Στέλλα Πετρίδου, η οποία  μέσα σε πέντε  χρόνια έγραψε  έξι ποιητικές συλλογές, απέσπασε 29 βραβεία  και ενώ απαριθμεί 18 συμμετοχές με ποιήματα της σε συλλογικά έργα.

Το τελευταίο βραβείο της Στέλλας Πετρίδου προέρχεται από τον Διεθνή Πολιτιστικό Οργανισμό για την Ανάπτυξη του Πνεύματος και της Τέχνης «Το καφενείο των Ιδεών» για την ποιητική της συλλογή «Θάλασσα και Ουρανός», η οποία έχει βραβευτεί τρεις φορές συνολικά. « Είμαι απίστευτα χαρούμενη και ικανοποιημένη που για 3η φορά βραβεύεται η συλλογή μου. Χαίρομαι που οι κόποι μου ανταμείβονται και βρίσκω συμπαραστάτες στην προσπάθεια μου», υποστηρίζει η ποιήτρια.

Έξι ποιητικές συλλογές -29 βραβεία και διακρίσεις

Η Στέλλα κατάγεται από το Σκουτάρο της Λέσβου, αλλά ζει στη Χίο όπου εργάζεται ως Αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος. « Σπούδασα Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία και αμέσως μετά αποφοίτησα από τη Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών του Λ.Σ. Λόγω συνθηκών επέλεξα την επαγγελματική αποκατάσταση  που μου προσέφερε το Λιμενικό Σώμα και δεν το μετάνιωσα καθόλου. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου γράφω στίχους τους οποίους έκανα τραγούδια. Όλα μου τα συναισθήματα και τις σκέψεις τις αποτύπωνα στο χαρτί. Βέβαια η έκδοση της πρώτης μου ποιητικής συλλογής άργησε, αφού ήρθε το 2015 αλλά από εκεί και πέρα ακολούθησαν άλλες έξι», αναφέρει η Στέλλα Πετρίδου, υποστηρίζοντας ότι προσπαθεί να παντρέψει αρμονικά την ποίηση με τη μελωδία δημιουργώντας όμορφα τραγούδια. « Διευκρινίζω ότι δεν είμαι μουσικός αλλά έχω  συνεργαστεί με αξιόλογους μουσικούς και έχω καταφέρει όλες μου οι ποιητικές συλλογές να συνοδεύονται και από ένα  CD με μελοποιημένα ποιήματά μου».

Οι έξι ποιητικές συλλογές της Στέλλας καταπιάνονται με έξι διαφορετικά θέματα όπως είναι η αγάπη, ο έρωτας, η προσφυγιά, ο αποχωρισμός μητέρας-παιδιού, οι πανανθρώπινες αξίες.  Η ίδια αναφέρει  για αυτές:« Εμπνέομαι από τα πάντα και μπορώ να αποτυπώσω στο χαρτί όλα όσα με εντυπωσιάζουν, με χαροποιούν, με πονούν, με θυμώνουν, με στεναχωρούν. Η πρώτη μου ποιητική συλλογή έχει τίτλο «Μίλα μου γι’ αγάπη» και όπως φανερώνει κι ο τίτλος της περιλαμβάνει ποιήματα που μιλούν για την αγάπη, που την υμνούν και που τη ζωγραφίζουν με διάφορα χρώματα μοναξιάς, λύπης, χαράς, έρωτα, απογοήτευσης, μισεμού.  Η δεύτερή έχει  τίτλο «Αποχωρισμός». Κυκλοφόρησε το Μάρτιο του 2016 και συνοδεύεται με μουσικό άλμπουμ που περιλαμβάνει το ομώνυμο τραγούδι της συλλογής. Είναι αφιερωμένο στη ναυτομάνα Αιγνούσα, αυτή την ηρωίδα μάνα που ξεπροβοδάει το παιδί της την ώρα που φεύγει με το πλοίο για τη μεγάλη περιπέτεια της ζωής», εξηγεί η Στέλλα και συνεχίζει: «Η τρίτη  έχει τίτλο «Προσφυγιά». Κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2016 και συνοδεύεται με μουσικό άλμπουμ που περιλαμβάνει το τραγούδι «Στη γη την ξένη». Πρόκειται για μια συλλογή που αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές της κοινωνίας μας, κάνοντας λόγο για τη σύγχρονη μάστιγα της προσφυγιάς, Πρόκειται επί της ουσίας για έναν βουβό σπαραγμό που γεννάει η ίδια η εξαθλίωση, η ανάγκη επιβίωσης κι η φυγή από την ολοκληρωτική καταστροφή. Η τέταρτή συλλογή έχει  τίτλο «Θάλασσα κι Ουρανός» συνοδεύεται με μουσικό άλμπουμ που περιλαμβάνει δέκα ναυτικά τραγούδια. Η συλλογή είναι αφιερωμένη στους έλληνες ναυτικούς και για το λόγο αυτό τα ποιήματά της περιγράφουν σχεδόν όλα τα στάδια της ζωής ενός ναυτικού, στα οποία παρελαύνουν συναισθήματα χαράς, αγάπης, πόνου, μοναξιάς, νοσταλγίας. Η πέμπτη έχει  τίτλο «Ο καιρός». Η συλλογή κάνει λόγο για τις πανανθρώπινες αξίες που διαρκώς καταρρέουν, καθώς τα πάντα κυριεύει το χρήμα ως ύψιστη δύναμη, ως νέα Θεότητα, ως πρώτη αξία. Τέλος η  έκτη συλλογή έχει τίτλο «Έρωτας είναι». Κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2018 και συνοδεύεται με μουσικό άλμπουμ που περιλαμβάνει δώδεκα ερωτικά τραγούδια. Πρόκειται για μια συλλογή που υμνεί τον έρωτα και που τον θέτει εκεί που πραγματικά του αξίζει, ώστε να αποτελεί πόλο έλξης για τον άνθρωπο, πηγή ζωής, έμπνευσης, χαράς, δημιουργίας» , καταλήγει η δημιουργός  των  έξι βραβευμένων ποιητικών συλλογών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου